Úvod » To co bylo ...

Lipničák

publikováno 30.04.2015 (aktualizováno 04.05.2015)

20.4.2015 - Radomír

Ahoj přátelé,

dnešní den se u mě jednoznačně nesl ve znamení vzpomínek na právě proběhnuvší prodloužený víkend, který jsme společně strávili v Posázaví. Děkuji všem fotoreportérům, kteří velice promptně dali své snímky k náhledu nám všem. Trochu se to ve mě dnes rvalo - krásná stopa z toho co bylo a zároveň stesk po Vás všech !!

:((( - Opravdu mi dnes bylo krásně smutno !!

Takže:

"ten(víkend) započal přesně naopak než bych si přál" (INSANIA- Večer kdy Freud zpíval basem).

1. den

Dostat se s ČD z Hradce Králové do Humpolce nemusí být tak snadné, jak by se mohlo zdát. Krom překážek v podobě různých výluk si tato modrá organizace pro nás připravila ještě další překvapení. Jeli jsme vlakem - tedy pozor !!

Z Hradce Králové do Pardubic-Rosic jsme se dostali prima autobusem. Joníkovi se moc líbil vlak, který tam zrovna obtěžkával koleje, ale bohužel !! to nebyl ten, do kterého jsme měli nastoupit. Během deseti minut přijela žlutozelená mašinka, do které jsme nastoupili a bylo tady první spojení dlouhého řetězce účastníků výpravy. Parta "Fík" ve vší parádě !! Ze vší radosti jsme polkli nějakej ten rum a zábava a krajina krásně ubíhala, až najednou "KŘUP" - mašinka dojela :(. Spoustu věhlasných odborníků a ČD doktorů se snažilo mašinku opravit, ale žádný si nevěděl rady. Zavolali tedy panu průvodčímu, že přijede zdravá mašinka ze Ždírce a ta nás dotáhne do Chotěboře. A tak se stalo. V Chotěboři mají páni od dráhy pěkný bufet, kde otevírají už v 5:00! A jelikož jsme cestovali vlakem, tak jsme nastoupili do autobusu směr Havlíčkův Brod.

V Havlíčkově Brodě na nás již čekal další člen výpravy - Jitka Richterová - v hospodě  U Krupičků, co není hospoda U Krupičků, ale u Kroupů a to vám řekne každej kroupa na nádraží. V podchodu havlíčkobrodského nádraží mi Joník sdělil, že je to tam škaredější než v pražském metru, tak si říkám , kde jsou na tom lépe ? Tak hurá do Humpolce. Žvýkám a polykám řízek. Upadám do lhostejnosti. Míjíme malou zastávku v lesích a Jana říká , že tady by sama nenastupovala ani nevystupovala a poté sama odchází na WC !! Petrkov - zde žil Bohumil Reynek !! Vstávat Humpolec !!!!

Čela výpravy se zhostil Vlastík a říká"pojďte za mnou". Trochu jsme se“ porozhlédli“ po Humpolci a  usadili jsme se v hospůdce „UJiřího“, kde jsme myslím, s pomocí RUMu dokonali kompatibilitu do té doby nekompatibilních členů J

Vyrážíme do hvozdu a za chvíli vidíme Humpolec jako na dlani. Zřícenina Orlík je pro veřejnost zavřena, ale to neodradí Jitku a Jitku a spolu s Jonášem překonávají zábranu a jdou se podívat !

Poté se zanoříme do lesního porostu a už nás dlouho nikdo neuvidí. V důsledku masivní těžby dřeva ,na chvíli ztrácíme orientaci, boříme se do bláta a jsme napadeni dosud nevídaným druhem klíštěte, jež jsme později identifikovali, jako už téměř vyhynulý druh zvaný Vlastisavka. Nadělá spousty kraválu, ale jinak je neškodný.

Začínáme klesat (ale ne na mysli) a Jana a posléze také Vlastík se dostávají do neuvěřitelného tempa a my všichni jsme rádi, že se s nimi znovu setkáváme. Už jen několik stovek metrů a před naší výpravou se otevírá polní cesta a výhled na lipnický hrad a my víme, že jsme již blízko dnešnímu cíli.

Stoupáme úvozem do Lipnice s výpravou roztaženou, jako procesí. A.. jsme na místě ! Každý si během cesty něco přál: Jonáš kachnu, Jitka R koleno…. Stůl je připraven a Jonáš má kachnu a Jitka koleno. No, koleno ? Probíhá velká debata o tom, jestli Jitka a Jitka jí koleno, nebo loket, nebo snad křídlo z vepře ?

Konečně se taky hlásí Kuty, Markétka a Ron ! Na návštěvu restaurace už to nedá a tak se potkáváme v přilehlém penzionu Brixen. Kutyho logistické schopnosti jsou neuvěřitelné a o tomto tvrzení se ještě přesvědčíme !

II. den

Snídaně , mírná proměna počasí a očekávání Baryho příchodu – ano v tomto duchu se nese sobotní ráno. Všichni spěcháme na lipnický hrad a díky Vlastíkově echu jsme tam téměř všichni včas ! Prohlídka hradu nakonec zabere skoro2 hodiny a je opravdu na co se dívat ! Tady jsme rozhodně neprohloupili !!

A je to tu !!! Na jedné z věží po boku Kutyho vidíme přicházet klasika !! Zelený mužík kráčející v podhradí nemůže být nikdo jiný než BARY !

Pokynul nám ležérním gestem a jal se nás očekávat v přilehlém bistru. V místě tomto, po vřelém uvítání proběhla porada. Byli jsme upozorněni, že v místě našeho plánovaného noclehu panují velmi drsné klimatické podmínky a bylo nám doporučeno změnit místo noclehu. Operativně jsme tedy místo Sluneční zátoky zvolili za svůj cíl penzion Stvořidla na stejně zvaném místě.

Konečně všichni : Fík Miloš, Fík Vlasta, Fík Jana, Jitka a Jitka, Bary, Radomír, Dana, Jony, Kuty, Markétka a Ron. Vyrážíme z Lipnice (Jana a Vlasta jdou napřed) a těšíme se na řeku. Prvně nás čeká delší lesní úsek, kde se  i u některých členů lidské rasy objevují sklony k ovčáckému chování J. Jdeme krásnou krajinou a míjíme starý mlýn, několik malých vesniček a trochu opravdového dobrodružství  zažijeme na zavěšeném mostu.  Po přechodu tohoto mostu FÍK Miloš dává opět všanc své zásoby RUMu (jako už několikrát J). Nacházíme se před branou kukuřičného mlýnu, jež provozuje člověk, který (možná jako my všichni), říká : „stydím se za Miloše Zemana“. Poté kolem trati a pak louka, kde si Ron (ne poprvé) uvědomil, že se mu to stádo nějak rozlejzá. Naběhal toho opravdu dost! Ještě jedna vesnička a už se dostáváme do kaňonu, který svírá Sázavu, tak ,jak ona si řekla. Podle Jonáše nejkrásnější úsek naší výpravy. Jdeme dál, řeka šumí, má velký spád a všichni tušíme, že ač jsme ještě na cestě, tak to co vidíme, je vlastně cíl naší výpravy. Jonáš pokouší přilehlé skalky a Ron ho doprovází – fotí se společně J. Les končí a před námi se rozprostírá louka a tam je bufet a Vlasta a Jana a Jitka a Jitka a pivíčko a rumíček  atd… Z Jitky a Jitky nám zbývá Jitka – první loučení. Děkujeme z a účast a doufáme, že zase někdy. Konečně také společná fotka a jdeme na penzion. Nepůjdeme ještě spát a probereme situaci ve školství a Kopečtí si to s Kutyteamem rozdají v kartách.

III.den

Třetí den se myslím nesl v lehce melancholickém duchu končícího víkendu a zároveň ve znamení brilantní logistiky Kutyho !! Nebudu to rozvádět, ale smekám !!

Sluníčko se ukázalo a nestydělo se !  Na terase penzionu jsme posnídali něco jako párky a šup na trasu. FÍK oddíl vyšel dříve a měli jsme naději, že se ve Sluneční zátoce ještě uvidíme. Někteří se prostě rádi loučí dvakrát J Myslím, že jsme byli všichni rádi , že ještě společně chvíli pošlapem. Jak by řekl Bary, už to byla jen taková nedělní vycházka, ale cíl stál za to. Sluneční zátoka, slavné to místo, kam pan Foglar jezdil s Pražskou Dvojkou. Pár fotek a jedem domů.

Cesta domů už nebyla až tak zajímavá a nežádá si podrobného popisu až na tu logistiku Kutyho !!